З досвіду роботи


Опис досвіду роботи
класного керівника 11 класу
Дунаєвецької ЗОШ І-ІІІ ступенів
Боднар Лариси Вікторівни

«Віддай людині крихітку себе,
за це душа наповнюється світлом»
                                                Л.Костенко

Закінчила Кам’янець - Подільський педагогічний інститут ім.В.П.Затонського у 1993 році, отримавши диплом вчителя математики та інформатики. Працюю вчителем математики та інформатики у Дунаєвецькій ЗОШ І-ІІІ ступенів  з 1993 року, загальний педагогічний стаж роботи – 22 роки, стаж роботи класного керівника -17 років, наразі є класним керівником 10 класу.
Це  буде вже мій третій випуск. У попередніх випусках були діти нагороджені  «золотою» та « срібною» медаллю, близько 85% випускників добре навчаються у вищих навчальних закладах, а ті , хто вже закінчив навчання, успішно працевлаштовані. Серед моїх випускників на даний час у нашій школі працюють два прекрасні молоді педагоги: Радецький Віталій Едуардович - вчитель історії та правознавства та Огороднік Інна Ігорівна– вчитель іноземної мови. Приємно чути тільки добрі новини від вихованців минулих літ та доброзичливі, схвальні відгуки оточуючих. Це і є підтвердженням ефективності обраної  виховної системи.
Ми живемо у неспокійний час – час великих роздумів, сподівань. Вчитель має складну, але дуже важливу місію – бути класним керівником, вихователем. Незалежно від того, наскільки важкою є ця робота, вона безумовно необхідна для дітей, тому основною  структурною ланкою  в навчальному закладі є клас.
Для мене мій клас, як і для кожного іншого класного керівника, - це найкращий і найулюбленіший, не дивлячись на те, що завдає багато клопоту та переживань, але разом з тим неповторний та унікальний. Саме в ньому зароджується інтерес до навчання, формуються соціальні відносини між учнями. Тому в своїй роботі намагаюся дотримуватися етики та взаємовідносин з учнями, бути добре інформованою про участь моїх вихованців у різних видах діяльності, відносини їх у колективі, характер і зміст їх спілкування, потреби, інтереси, мотиви поведінки.
У виховній роботі зі своїми учнями я керуюся Концепцією громадянського виховання, Концепцією національного виховання, Національною програмою "Діти України”, Законом України "Про повну середню освіту”, нормативними документами, наказами, розпорядженнями Президента України, Міністерства освіти та науки, обласного управління освіти  та районного відділу освіти.
Основна мета моєї виховної роботи - це розвиток і виховання громадянина, патріота; інтелектуально розвиненої, конкурентоспроможної,  духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами; виховання людини, яка здатна до самоосвіти та саморозвитку, вміє творчо опрацьовувати різноманітну інформацію використовувати набуті  знання та вміння на практиці, творити себе і оточуючий світ
Головні завдання виховання класного колективу:
* вивчення індивідуальних особливостей учнів, їх інтересів і потреб;
* формування дружнього організованого колективу через активізацію форм індивідуального впливу та колективної роботи;
* прищеплення учням навиків планування своїх занять на день, тиждень, місяць;
*  розвиток інтересу до навчання;
* сприяння   розвитку   мовленнєвої   культури   учня,   вміння   спілкува-тися, висловлювати свою думку;
*  вивчення в учнів позитивних рис характеру;
*  виховання свідомої дисципліни, бережливого ставлення до державного і власного майна;
* формування   вміння   бачити   прекрасне   в   природі,   творах   мистецтва,   в людських взаємовідносинах.
Спираючись на досягнення педагогічної науки, використовуючи методи народної педагогіки, шукаю нові підходи у вихованні своїх учнів. Моєю метою є забезпечити для них можливість свідомого вибору лінії життя, позиції, погляду на світ, створити всі умови для розвитку і саморозвитку особистості. Тому свою виховну діяльність будую у відповідності до наступних ключових ліній:
ü ціннісне ставлення до себе;
ü ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;
ü ціннісне ставлення до праці;
ü ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
ü ціннісне ставлення до природи;
ü ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
Працюючи з класним колективом, я ставлю перед собою такі виховні завдання:
v здійснювати правове виховання дітей,
v ознайомлювати з правовою відповідальністю, окремими статтями Кримінального кодексу України.
У класі затверджений і діє Моральний кодекс класу.
·        Привчати дітей до систематичного читання періодичної преси, перегляду телепередач, з наступним обговоренням цих матеріалів на інформаційно-пізнавальних годинах.
·        Зміцнювати здоров’я дітей, добиватися сумлінного ставлення до уроків фізичної культури, спортивних секцій, ранкової зарядки.

У класі діє Кодексздоров’я
·        З метою вивчення природи рідного краю організовувати екскурсії і походи.
·        Виховувати повагу до вчителів, старших, батьків.
Мету і принципи виховання реалізую через напрямки
Ø національне виховання;
Ø морально-етичне  виховання;
Ø правове виховання;
Ø родинно – сімейне  виховання;    
Ø трудове виховання;
Ø громадянське виховання;
Ø екологічне виховання.
У виховній роботі поєдную  традиційні форми роботи класного керівника
з інноваційними, які активізують енергію учня, направляють її у потрібне русло, створюють умови для розвитку та саморозвитку особистості учня
 (тренінги, проекти, фестивалі, калейдоскопи, анкети думок, пошукові ігри, акції, художні галереї та ін.). Використання різноманітних інноваційних  форм роботи з дітьми  на класних годинах сприяють  згуртованості колективу, розвитку позитивного відношення один до одного.
Під час проведення виховних годин використовую комп’ютерні технології, які дозволяють розвивати в учнів такі компетентності: саморозвиток та самоосвіту, інформаційну, комунікативну, творчу діяльність.
Розвиток дитини, її творчого потенціалу забезпечую через активну діяльність. Залучаючи дітей до участі в різноманітних громадсько-корисних справах, я намагаюся сприяти розвитку в них громадської активності, привчати їх до дотримання шкільного режиму, єдності педагогічних вимог до учнів з боку вчителів та батьків, спрямовую свої зусилля на корисні, потрібні суспільству справи: добре вчитися, готуватися до праці, берегти природу, охороняти її багатства, турбуватися про збереження історичних пам'яток та інших культурних цінностей, зразково поводитися, допомагати людям. Цьому сприяє активна участь класу в таких загальношкільних заходах:
Акції :«Подаруй книгу бібліотеці», «Дзвони пам’яті», «Запали свічку пам’яті», «Чисте довкілля»,  «Збережи ялинку».
Важливою ланкою у системі виховної роботи вважаю взаємодію з батьками учнів. Завдяки системній роботі з батьками, їхній активній участі у навчально-виховній діяльності, соціально-педагогічній роботі, психолого-педагогічній просвіті, спостерігається продуктивна, цілеспрямована співпраця, взаємна доброзичливість і повага.
 Батьки учнів – це активні учасники процесу виховання всебічно розвиненої, гармонійної особистості дитини. У становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Батьківський комітет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних та позакласних заходів, також співпрацюємо зі шкільним батьківським комітетом та адміністрацією школи. Найбільш ефективною є допомога батьківського комітету в оновленні та поповненні матеріально-технічної бази клас
Робота з батьками включає такі напрямки:

▪   педагогічна освіта батьків;
▪   забезпечення участі батьків у життєдіяльності класу;
▪  педагогічне управління та діяльність батьківського комітету класу; 
  • батьківські збори.

 Робота класного керівника  пов’язана з непередбачуваними труднощами, невдачами, навіть розчаруваннями, але коли бачиш, як на твоїх очах  формується особистість, як збагачується її духовний світ, як вона починає усвідомлювати своє місце в житті, душу наповнює почуття глибокого задоволення: мій клас – це колектив.   Сподіваюся, що діяльність моїх учнів у шкільні роки підготує їх до дорослого життя і кожен  з них через роки  успішно  адаптується в соціумі та зуміє реалізувати себе як особистість.
Аналізуючи власний досвід роботи, хочу закінчити словами: «Вчаться у тих, кого люблять. Щоб змінити інших, їх треба любити» 

Немає коментарів:

Дописати коментар